Apúntate a mis talleres de ESCRITURA de Portaldelescritor
Matrícula abierta cada tres meses 15 Enero / 15 Abril / 15 Julio / 15 Octubre
CURS DE CREACIÓ
LITERÀRIA EN CATALÀ
LITERÀRIA EN CATALÀ
Impartit per OLGA BESOLÍ
El pròxim dia 15 d'Octubre de 2012 comença la nova convocatòria d'aquest taller trimestral online en la Web dedicada a les lletres Portal del Escritor.
FUNCIONAMENT DEL TALLER
PART TEÒRICA
LA TEORÍA:
Dividida en punts i seccions.
EXEMPLES:
Fragments de narracions, majoritàriament en català, d'altres autors o bé textos d'exemple creats per mí mateixa.
EXERCICIS:
Per a practicar els diferents punts tractats.
Recuadre amb errades comunes en les que es sòl caure, per tal que l'alumne les identifiqui i pugui evitar-les en les seues creacions.
PART PRÀCTICA
EL QÜESTIONARI:
És una fulla amb preguntes sobre la narració, els personatges, etc... que l’alumne s’haurà de respondre, ja de forma escrita a la mateixa pàgina o de forma mental, abans de començar a escriure.
LA REVISIÓ:
Revisió i millora del relat realitzat durant la primera quinzena, i que l’alumne farà cada quinze dies, aplicant els nous coneixements.
EL TREBALL:
Narració temàtica (relat, descripció, teatre, cinema) a realitzar al llarg de cada quinzena, en relació al tema tractat.
TEMARI DEL CURS
INTRODUCCIÓ
A. Escriure: de la tècnica a l’art
B. L’autor: pensar, sentir i mullar-se
C. La narració: reescriure, revisar i corregir.
TEMA 1 – CREANT UNA BONA HISTÒRIA (L’autor)
A. Escriptura a tres nivells.
B. El tema.
C. La trama.
D. La importància del principi i del final.
E. L’elecció d’un bon títol.
F. La narració completa.
TEMA 2 – DONANT-LI CARÀCTER A LA NARRACIÓ (La història)
A. Adoptant una postura.
B. De l’escriptura freda a l’escriptura amb caràcter.
C. L’etern dilema, en primera o en tercera persona?
D. Adquirint un to.
E. Ficant-li una perspectiva a la narració.
F. Donant-li un estil a l’escrit.
TEMA 3 – DONANT-LI COS A LA NARRACIÓ (Els personatges)
A. Els personatges d’una història (definició i classificació)
B. Quan s’ha de descriure al personatge?
C. Descobrint el personatge: les seves butxaques.
D. Treballant el personatge: accions possibles
E. Treballant el personatge: diàlegs creïbles.
F. El personatge dins la narració: evolució o involució.
G. Personatges ben definits: l’ús correcte dels substantius.
TEMA 4 – DONANT-LI CREDIBILITAT A LA NARRACIÓ (L’ambientació)
A. Els tres móns del protagonista.
B. Perfilant l’escenari de l’acció.
C. Coordinació entre tots els elements.
D. Interrelació entre els personatges i ambientació.
E. Usant els cinc sentits.
F. Les descripcions: l’ús correcte dels adjectius.
TEMA 5 – DONANT-LI INTENSITAT A LA NARRACIÓ (Les accions i el temps)
A. La línea temporal.
B. Narrant en temps passat, present o futur?
C. Els Flashbacks i els Flashforwards dins d’un relat.
D. Punts àlgids i baixos de la narració.
E. Marcant-li el ritme de l’escriptura.
F. Les accions: l’ús correcte dels temps verbals.
TEMA 6 – TRENCANT ELS ESQUEMES (El lector)
A. Introduint els precedents.
B. Jugant amb el lector: dosificar la informació.
C. La trama coral.
D. Els canvis de perspectiva.
E. La línea temporal: inversions i trencaments.
F. El detall ocult.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada